20 september 2015

HEROVER: Agterste planke i 6. rang om styrbord, er her sat an med en enkel tvinge. Den overlapper planken foran, men er alligevel ikke trukket længere fremefter, end at den - når den tvinges op mod agterstævnen - lander an på denne. Jeg eksperimenterer her med at dampe planken på stedet. Et stykke dampspærrer plast er viklet om planken, sat med gaffa-tape, og min gryde med en 3-4 liter vand i, er sat til at koge, slangen fra låget er ført ind for enden af plastposen.
HEROVER: Der er begyndt at komme damp på, efter 10 minutters opkog. Plastikken bliver væsentligt blødere, efterhånden som minutterne går, men den holder fint på dampen, der hurtigt samler sig om planken - der dannes dog en masse kondens på indersiden af plasten, som jævnligt må hældes fra, for ikke at tynge planken ned.
HEROVER: Efter en god halv times tid, begynder jeg at tvinge planken ind. Fordelen er, at jeg ikke behøver at lukke for dampen her, da jeg kan tvinge planken helt ind på plads - selve plastfolien er kun 2 mm tyk. Herefter kan jeg slukke for dampen, og lade planken sidde og køle af. Om metoden er lige så succesfuld som den er effektiv, vil vise sig, når jeg tager den af for at give den sin endelige tilpasning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar