31 marts 2021


Damtragten er samlet af fyrbrædder med not og fer, spigret til stolper og gavle af eg. De to gavle på henholdsvis forreste og agterste damskot er lavet af massive stykker eg, der er fældet ned over damskottet med en læbe, så de lukker tæt. 


Da det gamle tabernakel til stormasten var begyndt at flække, besluttede jeg at lave et nyt. Og da der skal ligge en fisk. som de stykker i dækket, der er af eg og har gennemføringer fra fx et tabernakel som her, eller typisk et spil til anker eller losning af last, skal det laves og sættes op med fisken rundt om, før selve dækket kan lægges. 


Tabernaklet har forneden en tap, der står i en klods, som er spigret til kølen. Da det gamle tabernakel var lavet af et 4" stykke eg, måtte jeg lægge små klodser under beslagene, da det flotte stykke eg jeg havde til rådighed, var 3,5" tykt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar