18 juli 2021


Påny laver jeg dørk rundt om motoren agten for damdækket. Før havde jeg lavet to langsgående revler til at bære bundbrædderne, men en smule klogere, har jeg valgt en tværskibs fundering. Det stabiliserer bedre, så brædderne ikke kan skride, når man træder skævt an. 

Jeg laver en skabelon af hver enkel sektion ud fra de materialer jeg har til rådighed. I det her tilfælde lykkes puslespillet med en skal af afskær fra en kraftig stamme (de bredeste dørkbrædder er her knap 60 cm brede).

Som regel kan en række billige fyrtræsbrædder nemt klare opgaven, men nu havde jeg den skal i eg til rådighed, og med tanke på nogle af Christian Nielsens tegninger og opmålinger, synes jeg det var ret fint med få, store bundbrædder i eg, hvis det kunne lade sig gøre. Og det kunne det. 

3/4” tykke. Med flækker, enkelte store og gennemgående knaster og alskens skønhed, fik jeg det til at gå op.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar