25 juli 2021

Så kom Solveig ud af den varme hal og i vandet. Frank løftede masten på også, og så var det ellers over på "Anna Møller", som ikke tager noget vand, og låne en dykpumpe. Efter to en halv uge på land i sommervarmen, havde nogle af bordplankerne åbnet sig i marven, og selvom jeg havde fyldt godt med oksetalg i, tog den alligevel noget vand.


Jeg nåede at lave en ny dørk (første dørk var lavet af lakeret birkefiner og sidste år lavede jeg en fast dørk med høvlede og pløjede brædder, som jeg malede). 

Denne gang er den sømmet til nogle revler, lavet af douglasafskær, og med luft mellem dørkbrædderne, så der kan komme luft ud i krogene. Senere vil jeg lave nogle hylder af gammel sejldug, som jeg havde før, og måtte fjerne da jeg lagde nyt dæk.

Jeg fik også tildannet en simpel hylde, der ligger løst under sidedækket i styrbord.


Og så fik jeg samlet benzinslange med motor, skiftet pakningen på vandudskilningen og føjet et brændstoffilter til, lagt dørken i og sat motorkassen på og selvfølgelig prøvestartet motoren. 

Den startede i første forsøg, og har betragteligt færre rystelser end dens forgænger. Og så larmer den overhovedet ikke. En dejlig maskine. 

Og med nye, kraftige gummilapper i håndpumpterne for og agter, mangler der kun nye luger til dammen, at få slået sejlene under. Så er der afgang mod syd.


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar