12 juli 2021

Efter nogle dage med at rengøre båden, benzintanken især, benzinslange og filter og hele skroget for slam fra motorolie efter turen under vand, fik jeg givet hele båden linolie indvendig inden jeg tog på weekend. 

I dag fik jeg så efter en del timers asen og masen med kiler og små metalskiver, endelig linet den nye motor tilfredsstillende an, så den kunne fæstnes og samles med skrue og aksel. Reversgearet gør at jeg måtte forhøje det gamle fundament med to klodser, jeg boltede fast til det gamle fundament.

Bagefter fik jeg lavet en skabelon til det nye ror, med de beslag jeg fik smedet af Niels på havnen, sat an med stævnens gamle. 

Og med kranen bestilt til medio næste uge, er der en motiverende deadline at arbejde efter de kommende dage. Roret, så dørk for og agter, en ny motorkasse og luger til damtragten. Og bemaling. Men det burde også kunne give sig, med en god uge at arbejde uforstyrret i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar