07 juli 2013

Alle beslag (undtagen beslaget ved hælen til roret, skrue og aksel og motorfundament, stævnbeslag (ind-, såvel som udvendige stævnbeslag, begge i rustfrit stål) og fenderlisten), roret og motorinstallationer er fjernet. Jeg har bygget et telt op omkring halvtaget af pressening, så skroget ikke får sol her i sommermånederne, fået vandet den støvede jord, spredt et fint lag høvlspåner fra tykkelseshøvlen og vandet dem også. De holder på fugten ind i sommeren, og hvem ved - måske afgiver de også lidt til det indtørrede skrog.
Kan vinden blæse frit, kan træet ånde

Brændstoftank, løjbom, beslag fra mastefoden, beslag til stag, et nyere beslag til drivbommen, der var fastgjort i agterstævnen, de to messing koøjer, der også må være af nyere dato, samt en dækslampe fra lukaftet (messing) og en luftventil fra fordækket, et hav af rustfrie skruer og bolte, en bøtte med Hempels Proof 10, der gemte sig helt henne agter, og en lænsepumpe, der også ser ud til at være af nyere dato, men - umiddelbart - ingenting fejler.
El-installationer til dykpumpe, lampe i lukafet og div. slanger til motoren. Et par halvandenliters flasker jeg ikke fik fjernet inden transporten, der gemte sig i dammen (opdrift fra sidste søsætningsforsøg).
Afmonteret ror.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar