06 august 2013

I de sidste par dage har jeg fjernet ror-beslaget ved hælen, afmonteret skrue og aksel og fjernet motorfundamentet indenbords. Da båden oprindelig blev bygget uden motor, skønt den næppe sejlede i ti år uden, restaurere jeg den som sådan: uden motor. Jeg fjernede også et nyere stævnbeslag gjort i rustfrit stål, samt to lister af metal i både styr- og bagbord side, også af nyere dato, fastgjort i fenderlisterne. Jeg har støvsuget skroget indenbords, fjernet det sidste skidt. Desuden, en forglemmelse: da jeg i juni var på Ærø for at klargøre båden til afgang mod Hobro, besøgte jeg ved samme lejlighed Kresten Hansen Rasmussens nevø, Helge Andersen, der i telefonen havde fortalt mig, at han havde fundet hans onkels gamle tør-kompas, som jeg gerne måtte få, et hans onkel havde brugt, når han fiskede fra båden i tåge og dårligt sigte. Magnetismen er stærkt svindende, men jeg er sikker på, det er noget en stangmagnet kan klare, efter stålbørsten har været ved det gamle jern -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar